Saturday 20 October 2012

Inspiratieloos?

Ik weet niet zo goed wat ik wil. Ik kan niets anders dan blijven bloggen. Gedeeltelijk omdat ik het beloofd heb, gedeeltelijk omdat ik het gewoon moet doen. Maarja, ik kan geen lieve gezichtjes van nog lievere kindjes in Oekraïne meer posten (zie vorige blog 'Veralie in Oekraïne'). Gelukkig kunnen anderen dat nog wel. Anderen die de zorg voor de kinderen overgenomen hebben. Zie onderstaand lijstje voor hun websites met hun persoonlijke ervaringen en foto's van kinderen die zich verder ontwikkelen!

Jacqueline en Mirjam, jacquelinemirjam.waarbenjij.nu
Christian, christianvanderspek.waarbenjij.nu
Arlien, oud en vertrouwd op arlienvanderlaan.waarbenjij.nu

En, zeer verheugd, twee dappere dames hebben het langetermijnwerk uitgebreid naar Vinogradowo!
Carla en Lilian, lilencarinoekraine.waarbenjij.nu
Dus wat zal ik dan schrijven? Ik weet dat ik niet hoef te klagen. Het is niet dat hier niets gebeurd, ofzo. Ik vind het heerlijk om te weten dat dit mijn nieuwe plekje is. Ik had niet kunnen bedenken dat ik een studie zou kunnen volgen die zou precies aansluit bij mijn interesse. De weg ernaartoe was niet gemakkelijk, maar als God spreekt is er geen twijfel mogelijk. Soms vraag ik me af waarom ik/wij zo kunnen twijfelen. In Jakobus staat geschreven: wie twijfelt is als een golf in de zee. Geen stabiliteit, geen vast vertrouwen, geen zeker weten. Vertrouw God en laat het bij God. Als hij almachtig is, laat het Hem dan ook opknappen. God vraagt niet van je dat je onmogelijke dingen doet. Dingen die je niet kunt of dingen waar je niet klaar voor bent. Zelfs als we Gods timing (lang) niet altijd begrijpen, Hij heeft alles al zo wonderlijk uitgemeten! Een quote die een vriend een keer deelde, afkomstig van Winston Churchill: We all like to learn, but we don't always like to be taught. 'Verheug je in alles', zegt de bijbel. Waarom kunnen we ons verheugen in alles? Omdat God de tijd overziet. Alles past precies in zijn plannetje. Dat plannetje voor jouw leven. Ook als de kleuren van het schilderijtje niet lijken te matchen, God heeft het eindresultaat al in gedachten.

Het is nog wel wennen. Mijn 'ik' blijft zich vernieuwen en veranderen. Constante verandering. Daar heb ik nog wel een beetje moeite mee. Van het een in het ander. Elke dag is nieuw, elke dag is anders. Elke dag is beter, zou ik zelfs willen zeggen. Durf je dat met me mee te denken? Niet als een berg opzien tegen de nieuwe dag, de dag die komen gaat. Maar deze dag leven, verbonden met God. En morgen opnieuw in het volste vertrouwen opstaan dat dìe dag de nieuwe beste dag van je leven gaat worden. Elke dag nieuw. Elke dag anders. Elk moment een nieuwe kans. Elk moment een nieuw begin.

Verdriet maakt plaats voor hoop. Hoop geeft blijdschap, hoop geeft vrede. Vertrouwen in hoop geeft zekerheid. Jezus is de rots. Hij wankelt niet. Als ik kies voor zijn nabijheid, is er altijd iemand die me opwacht als ik thuiskom. Iemand die meelacht om mijn stuntelige acties. Iemand die zich verheugt met de verheugden. Iemand die rouwt met de rouwdragenden. Hij is je luisterend oor, Hij is de bemoediger van je hart. Vertrouw op Hem. Met Hem hoef je nooit inspiratieloos te zijn. Leer en inspireer.

No comments: