Thursday 6 December 2012

Heer en meester van de tijd

Een korte gedachte om met jullie te delen. Wie deelt jouw tijd in? Word je voor je gevoel gedreven door allerlei verplichtingen die je hebt? Wat maakt waar jij je tijd aan besteedt?

Zouden we niet gelukkiger leven als we, in plaats van te kijken naar wat wij willen doen, hoe, wat en wanneer, naar God kijken en Hem vragen wat we mogen doen en hoe en wanneer? Ik kwam tot de ontdekking hoe ik de laatste tijd ontzettend op mezelf gericht was als het gaat om tijd doorbrengen met God. Zeggen we allemaal niet zo vaak: 'Nee God, nu kan het echt niet. Ik heb het echt te druk. Misschien vanavond, of morgen? Wilt u me wel dubbel zegenen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.'  Terwijl God daar is, Hij staat klaar om je te helpen, je toe te rusten voor wat komen gaat... rennen wij keihard aan Hem voorbij. Is dat niet het moment waar de "christelijke logica" in komt zetten? Moeten wij, in plaats van te vergeten wie ons heeft gemaakt én de wereld waarin wij leven, Degene die ons vasthoudt waar wij ook doorheen gaan en die altijd bereid is te vergeven als wij het al te lang zelf geprobeerd hebben, ons niet juist naar Hem keren als het leven ons overspoelt?

'Heer, laat mij rusten aan uw voeten. Mag ik kracht op doen om deze dag juichend te volbrengen? U gaat met mij, dankuwel daarvoor. Ik weet dat ik er niet alleen voorsta. Wilt U mij helpen elke situatie te overleggen met U, zodat ik niet langer zal vertrouwen op mijn eigen inzicht? Dat ik mijn verantwoordelijkheden glansrijk zal volbrengen, zodat ik door mijn trouw zal getuigen van Uw trouw en door mijn liefde van Uw liefde. Dit moment, hoe lang of kort het ook is, is van U en mij. Alles verstomt. U spreekt. Door Jezus mag ik naderen voor Uw troon, U hebt ons al een plek toegekend in de hemel. Mogen wij, als hemelburgers op aarde, uw vrede bewaren in ons hart en in onze wereld. Wilt U weer Heer en Meester van mijn tijd zijn? Amen.'


 

I will lead the blind by ways they have not known, 
along unfamiliar paths I will guide them;
I will turn the darkness into light before them
and make the rough places smooth.

These are the things I will do;
I will not forsake them.

Isa 42:16

No comments: