Wednesday 6 March 2013

My babies [2]

Vandaag zijn mijn gedachten bij dat prachtige kereltje dat jullie je vast nog wel herinneren. Elek. Viert z'n verjaardag vandaag en mag alweer aan zijn derde levensjaar beginnen. Gelukkig niet meer in het ziekenhuis, maar thuis. Soms vind ik het lastig blij voor de zigeunerkinderen te zijn, als ik denk aan de modderige wegen en de voor het oog gammele hutjes. Maar mijn hart verheugd zich als ik bedenk dat ze niet langer opgesloten zitten in hun bedje, weggestopt in het ziekenhuis. Als ik bedenk dat ze kunnen spelen, kunnen lachen, kunnen dansen, kunnen zingen. Liefde kunnen ontvangen en liefde kunnen geven. Doen waar we voor gemaakt zijn. En ik bid dat ze, stuk voor stuk, stralende lichtjes mogen zijn die hun omgeving verlichten. Als het licht schijnt wordt zichtbaar wat in de duisternis was, maar tegelijkertijd worden nieuwe mogelijkheden zichtbaar, opties en uitwegen. God is voor ons. Voor jou en voor mij. Uiterlijkheden doen er niet toe. Het gaat om je hart en de wetenschap: God zorgt. Als we met Hem wandelen, is dat de wetenschap die we ons hele leven mogen bestuderen en aanschouwen. Een hemels Licht verlicht onze wereld. Onze moeiten worden pijnlijk openbaar. Maar Zijn hart leidt ons naar nieuwe velden. Fields of abundant grace and mercy. Ga en geniet!

"Vandaag is het een dag om nooit meer te vergeten, want de Heere God heeft jou alweer een jaar gespaard..." : ) JOY!

No comments: