Sunday 11 November 2012

Bang vogeltje

Dinsdagen zijn gaaf. Dinsdagen zijn niet altijd makkelijk, maar hebben altijd een goed einde. Dinsdagen houden me gaande, dinsdagen zijn tof. Dinsdagavond raakte het me. Ik liep naar huis in de stilte van de donkere nacht, bij wijze van uitzondering hemels gevuld met sterren. Terwijl ik terugkeerde naar mijn eigen geweldige tempeltje, schoven de gedachtenwolkjes opzij om dit inzicht helder te maken. Bang vogeltje.
Wat ben ik een ontzettend bang vogeltje geweest de afgelopen weken. Ik kon er zelfs nog om lachen, ik heb er totaal geen erg in gehad. Het zal zijn wat verandering met je doet. Het maakt niet uit hoe zelfverzekerd of met hoeveel vertrouwen in de toekomst jij je uit je vertrouwde omgeving losmaakt. Dan ben je daar. Alles is nieuw, alles is anders. Het enige vertrouwde wat je nog hebt ben jijzelf. En ook dat valt te betwijfelen.
Ik kwam tot de conclusie dat ik een ontzettend bang vogeltje ben geweest. Een vogeltje dat op het laatste takje op het randje van zijn nest zit, zijn veilige haven, en er helemaal geen behoefte aan heeft zijn vertrouwde thuis te laten voor wat het is. Er helemaal geen behoefte aan heeft zijn geweldige leventje met zijn broertjes en zusjes achter zich te laten in het warme nest. Tot nu toe is het alleen nog maar theorie geweest, klein bang vogeltje. Hoe zal de grond er uit zien? Hoe sterk zal de wind zijn? Zijn mijn vleugels sterk genoeg? Hoe leer ik vliegen?

Zweef op de wind, gedragen door de Geest. 

---

Hij kan zomaar naast je lopen
op een onverwacht moment
Hij kan zomaar naast je lopen
en je had Hem niet herkend
Hij kan zomaar naast je lopen
en je vertellen wie je bent

Hij kan zomaar naast je lopen
uit het niets vandaan
Je ziet pas dat je blind was
als je ogen opengaan !

- Rikkert Zuiderveld -



FYI It's all in the name & Off the album: Ascend the Hill

No comments: